خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/30 - 10:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
پاسخ امیرعبدالهیان در مورد تکذیب بخشی از مکالمه تلفنی روسای پارلمان های ایران و عراق؛

روابط تهران و بغداد راهبردیست و در تمامى سطوح با قوت تداوم خواهد داشت

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: روابط تهران و بغداد راهبردیست و اعمال فشار هاى کاخ سفید به مقامات سیاسى و پارلمانى عراق نمی تواند این روابط مستحکم را تخریب کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین الملل در پاسخ به سوالی در مورد تکذیب بخشی از مکالمه تلفنی رئیس پارلمان عراق با دکتر علی لاریجانی،  از سوی محمد ریکان الحلبوسی و در جریان تماس تلفنی وی با همتای آمریکایی اظهار داشت : " روابط تهران و بغداد راهبردیست و اعمال فشار هاى کاخ سفید به مقامات سیاسى و پارلمانى عراق نمی تواند این روابط مستحکم را تخریب کند."



وی گفت: اظهارات صریح و روشن رئیس مجلس ملى عراق در تماس تلفنى اخیر همتاى ایرانى ایشان در راستاى سیاست اصولى و شناخته شده ى عراق در قبال جمهوری اسلامى ایران است، البته تکذیب بخشى از محتواى این گفتگو از سوى رئیس مجلس عراق در جریان تماس با همتاى آمریکایى ایشان کاملاً قابل درک است .



امیرعبدالهیان تصریح کرد: در صورت لزوم مستندات این تماس تلفنی، موجود و قابل انتشار است و اجازه داده نخواهد شد دشمنان روابط ایران و عراق و مناسبات سازنده و مثبت دو جانبه را تحت تاثیر اهداف سوءخود قرار دهند.



دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در پایان اظهار داشت: روابط پارلمانى تهران و بغداد در تمامى سطوح با قوت تداوم خواهد داشت.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 261993
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار